onsdag 3 juli 2013

Att bli med hus. Igen.

Det är i slutet av september när vi äntligen blir med hus.
För min del är det tredje gången.
Jag lär mig något nytt varje gång och objekten har varit helt olika.

Just nu längtar jag något makalöst.
Det är ju sommar. Även om det just nu är blåsigt, kallt och ganska grått, så är det sommar och jag vill inget hellre än att rota i krukor, klippa gräsmattan och öppna altandörren ut till min aldeles egna trädgård.

Tänk att kunna sitta i en stol med bara ben, saft i ett glas, vagnen i skuggan och storasyster springandes med en fotboll. Eller plaskande i vatten.
Utan att det är ett projekt. Inget omständigt.

Nästa sommar, då blåser jag upp poolen till våra små, tar fram grillen och dricker ett glas rosé.
Nästa sommar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar