torsdag 4 juli 2013

Vändningsförsök

Läser på 1177 om vändningsförsök, då lillebror i magen ligger så fel man kan göra.
Hans storasyster gjorde likadant och förklaringen jag fick var; att så ser nog min livmoder ut.
Jag tycker i och för sig inte att det är så konstigt, jag tycker inte det skulle vara så bekvämt att ligga upp och ner i flera veckor.
Nu ligger lillebror som i en vagga. Huvudet uppe vid mitt högra revben och hela kroppen ner längs med min  mage och rumpan borta ovanför min vänstra ljumske.

Jag har haft en fantastiskt fin graviditet. Inga obehag och inga krämpor.
Det är först nu det börjar bli påtagligt.
Jag kan inte sova om nätterna. För jag kan inte ligga ner.
Jag mår så himla illa och minsta lilla grej jag äter åker jojo i matstrupen i timtal efteråt.

Imorgon är det sista arbetsdagen och den kommer jag att tillbringa med fötterna på bordet.
Plocka undan lite och sortera det sista.
Fika.
Prata med kollegor jag inte kommer att träffa på länge.
Avsluta helt enkelt.

Vid lunch kommer min stora tjej och hjälper mig med det allra sista, sen piper vi härifrån och har en mysig eftermiddag tillsammans, alla tre, innan vi blir fyra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar